fredag 7 december 2012

Ett gammalt inlägg...

Hittade ett inlägg från min gamla blogg som känns viktigt:

 

Om att ta sin oro på allvar - april 3, 2008 

Började läsa min dagbok från hösten 2006 igår kväll och slogs återigen vad viktigt det är att ta sin känsla på allvar. En dag skriver jag så här:

“Har lite lätt att oroa mej över sammandragningarna men pratade med barnmorskan igår och hon sa att allt jag berättade lät helt normalt och att hon i detta läget inte ens skulle välja att undersöka mej.”

Dagen efter, i vecka 23+1 får jag regelbundna sammandragningar med några minuters mellanrum som inte går över när jag vilar. Sammandragningar som påverkar livmodertappen och som gör att jag blir sängliggandes i princip resten av graviditeten!

Så du som läser detta och är orolig över dina sammandragningar - lyssna på din oro! Det är bättre att ringa förlossningen eller din barnmorska en gång för mycket än att gå hemma och vara orolig, och det är bättre att komma in medan det inte är så allvarligt än att det ska behöva bli akut!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar